شاین گالری| کسب درامد از هنر

6 راه برای یادگیری تناسب درست در نقاشی

یادگیری تناسب در نقاشی |اموزش نقاشی چهره

در این مقاله ما سعی داریم تا اطلاعاتی درباره ترسیم دقیق تر نقاشی و راه های یادگیری و کنترل تناسبات در نقاشی صحبت کنیم زیرا تناسبات نقاشی یکی از مهم ترین رکن هایی است که اگر در نقاشی شما رعایت نشد ه باشد باعت پایین آمدن سطح کیفیت نقاشی شما میشود در ادامه به برخی از روش های کنترل آن میپردازیم با ما همراه باشید

مطالعه کتابها یا دوره‌های آموزشی:

اگر یک تازه کار و مبتدی هستید به شما تبریک میگویم زیرا سایت درستی را برای مطالعه و تحقیق انتخاب کرده اید برای یادگیری تناسبات درست نقاشی به صورت خود آموز میتوانید با مطالعه کتابها و دوره‌های آموزشی درباره رسم تنظیمات و نسبت‌ها به شما کمک کند تا مهارتهای لازم را کسب کنید. کتابها مانند “The Artists Handbook” کتاب راهنمای هنرمندان و “key to drawing ;و کتاب کلید های طراحی و دوره‌های آموزشی آنلاین از منابع خوبی برای شروع هستند.

همچنین میتوانید با مراجعه به قسمت مقاله های (وبلاگ)سایت ما به اطلاعات مفید و رایگان سایت شاین گالری دسترسی پیدا کنید یا از کانال یوتیوب ما برای دسترسی به آموزش های رایگان و مفید ما استفاده کنید

تمرین مداوم:

برای بهتر شدن در رسم تنظیمات ویادگیری تناسب در نقاشی، نیاز است تا با تمرین مداوم آن‌ها را تمرین کنید. انجام تمرینهای مربوط به تنظیمات و نسبت‌ها و مرور و تحلیل نتایج، به شما کمک میکند تا مهارتهایتان را بهبود بخشید.

استفاده از ابزار و فنون مربوطه:

استفاده از ابزارها و فنون رسم مثل خط کش و نشانگر نسبت‌ها می تواند در رسم تنظیمات و نسبت‌ها و یادگیری تناسب در نقاشی مفید باشد. آموختن از ابزارها و فنون مورد استفاده در رسم تنظیمات و نسبت‌ها، به شما کمک می کند تا بهترین نتایج را بگیرید.

مطالعه و بررسی اثرهای دیگران:

مطالعه و بررسی نمونه‌ها و اثرهای دیگران می تواند به شما الهام بخش باشد و در فهم بهتر یادگیری تناسب در نقاشی کمک کند. بیشتر بینندگان و هنرمندان معاصر را بررسی کنید و به سبک‌ها و روش‌های استفاده شده در آثارشان توجه کنید.

استفاده از یکی از روش های آموزشی شاین گالری

همچنین میتوانید برای کنترل تناسبات دقیق در نقاشی یکی از اجزای تشکیل دهنده در طرح مورد نظر خود را به عنوان خط کش در نظر بگیرید و با توجه به اندازه ی آن سایر اندازه ها را ترسیم کنید بگذارید مثالی بزنم تا مطلب برایتان روشن شود.

فرض کنید میخواهید یک انسان کامل ایستاده بکشید ,همانطور ک میدانید نسبت سر یک انسان بالغ به نسبت تن او یک به هشت است یعنی اگر هشت سر انسان را روی هم قرار دهیم به قد مناسب و متعادل یک انسان بالغ میرسیم حال اگر بخواهیم پهنای شانه ها را به نسبت سر اندازه بگیریم باید سه سر را در کنار یکدیگر بچینیم تا به پهنای شانه ی مناسب یک انسان برسیم و به این ترتیب سایر اندازه هارا با اندازه ی یک سر مقایسه و ترسیم میکنیم .

این یکی از ترفند های آسان برای بدست آوردن تناسب دقیق در نقاشی است اما باید بدانید که یک نقاش برای رسیدن به نقطه ی حرفه ای شدن و رسیدن به مهارت بالا باید همواره صبور مشتاق یادگیری باشد و علاوه بر آموزش های استاد به تمرین های خارج از کلاس هم بپردازد

آزمون و خطا:

مهارت رسم تنظیمات و نسبت‌ها تجربه و آزمون و خطا نیاز دارد. حتی اگر ابتدا نتایج مطلوبی حاصل نشود، از مواجهه با خطاها یاد میگیرید و به تدریج مهارتتان را بهبود می بخشید.

پذیرفتن بازخورد:

درخواست بازخورد از دیگران و قبول نظرهای سازنده به شما کمک می کند تا مشکلات و نقاط ضعفتان را تشخیص دهید و راهکارهای بهبود را پیاده سازی کنید.همچنین، مهم است که صبور باشید و به خودتان زمان بدهید تا توانایی رسم تنظیمات و نسبت‌ها را به طور کامل تسلط پیدا کنید.